Onboarding van nieuwe medewerkers

Interessant artikel van Bloovi. Door slechte 'onboarding' van nieuwe medewerkers, denkt 60% er al  aan om het bedrijf te verlaten. In het artikel vind je uitgebreid uitleg hoe je dit kunt voorkomen.

In het kort:
  1. Begin voor het begin: Zorg ervoor dat alle administratieve zaken zoals ict account, al zijn geregeld. Plan alvast wat afspraken voor de nieuwe medewerker. 
  2. Deel van het geheel: Vertel over de plek in de organisatie en de taken en rollen van de nieuwe medewerker. 
  3. Stel doelen: Zowel professionele als persoonlijke doelen. 
  4. Zorg voor een buddy: Die de medewerker wegwijs maakt in de organisatie, maar waar de nieuwe medewerker ook laagdrempelig vragen kan stellen. 
  5. Plan opvolging in: ook na de inwerkperiode blijven evalueren hoe het gaat. 

Populaire posts van deze blog

Definitie herhaalfactor polikliniek en gemiddelde bezoekfrequentie polikliniek

Definities - Indicatie EAC / eerste polikliniek bezoek (uit 2012)